|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2014.04.08.-ai „ÖNKÉNTES” BÖRZE – avagy Rohanó világunkban saját magunkra is alig van időnk, nemhogy más/mások megsegítésére. Fontos, hogy ez változzon és egy pozitív gondolat társuljon, a közösségi szolgálat kifejezéshez. Meg kell változtatnunk a diákok felfogását, világlátást a tekintetben, hogy azzal, hogy a másikért teszünk valami jót, nem csak az adott teendőinket látjuk el – amit az érettségi feltételéül szabtak - és szerzünk örömet esetleg egy gyermeknek, idősnek, állatnak, hanem rájuk is nagyon nagy hatást gyakorol. Szeretnénk elérni, hogy idővel belássák: tényleg jobb adni, mint kapni. Ezt a célt szolgálta a Köznevelési törvény is, amely 2016 évtől az érettségi feltételeként 50 óra közösségi szolgálatot írt elő. Mindezek a célok elérése érdekében, az állásbörzék mintájára szerveztünk egy találkozási lehetőséget, a közösségi szolgálatot fogadó szervezetek és a diákok között, mert fontosnak és nagyon aktuálisnak tartjuk az intézmények közvetlen megismertetését és ez által kedvező benyomást keltve a diákokban. A főszervező Gyülvészi Gyula, végzős diák volt, aki ezt a programot az emberismeret és etika tantárgy írásbeli feladataként valósította meg. Szerettük volna elérni, hogy aki eddig rossz véleménnyel volt a közösségi szolgálattal kapcsolatban, az is úgy távozzon a börzéről, hogy „na, igen ez hasznos, jó dolog volt és ide szeretnék jelentkezni!” Célunk volt az is, hogy minél szerteágazóbb kínálatot mutassunk be a börzén jelen lévő – a közösségi szolgálatban részt vevő - gimnáziumi 8 osztálya számára. Amellett, hogy mind a diákok, mind a szervezetek közelebb kerüljenek egymáshoz, fontos az is, hogy jobban megismerjék egymást, s ez által, szívesebben vállaljanak szolgálatot az adott intézménynél. Meghívott intézmények névsora (Vastagon szedettek, akik részt is vettek):
A megjelent körülbelül kétszázhatvan diáknak is szerettük volna megmutatni, hogy milyen sokszínű és emberközeliek az intézmények. Az osztályok egy külön időbeosztás szerint, félórás váltással vettek részt a börzén. Nagyszerű szervezetek, gondosan jól megtervezett programokkal, lehetőségekkel várták a diákokat. Úgy gondoljuk, hogy tartalmas programokat, lehetőségeket kínáltak fel. A visszacsatolás érdekében kérdőívet is készítettünk a szervezeteknek, öt olyan kérdést fogalmaztunk meg, ami sikereket árult el a rendezvény alakulásáról. Oláh Ilona |