Gimnazista, általános iskolások és a robot tornáznak
Humanoid robot
Két robot_1
Köszönés tanulás a robottal, francia órán
Mesél a robot

 

Humanoid Robotok a Deákban

A Nemzeti Tehetség Program pályázatán két humanoid robotot nyert a Kispesti Deák Ferenc Gimnázium. ….

Magyar és angol nyelvű videók segítségével ismerkedtünk meg az AlphaPro robotokkal. Ötleteltünk, mire szeretnénk megtanítani a humanoid robotokat. Kép-, hang-, videófelvételeket konvertáltunk, vágtunk, így készítettük elő a későbbi munkát. A médiás tanulók jeleskedtek. Informatika órán a humanoid robotok táncoltak. A felvételiző nyolcadikosoknak a „tantermi túra” keretében videón mutattuk be a robotokat. Decemberben a mentor1-t kiválasztottuk, aki megismerkedett a programozói felületekkel, az applikációs vezérléssel, a 3D vizuális szoftver használatával, és irányítani tudta a robot mozgását, de még csak oldal irányba. Létrehoztuk az „online humanoid közösséget”.  Hang és képanyag készült. Informatika, testnevelés és a nyelvtanárok ismerkedtek a robot mozgásával. Létrejött a mentor1 és a nyelvi tanárok együttműködése. A tantestületnek megmutattuk a humanoid robotok táncát, vázoltuk terveinket. Önképzőkörben a mentor1 irányításával képeztük az évfolyam mentorokat, akik bemutatót tartottak az informatika órákon, a digitális témahéten. Tavasszal a robot zenés tornát tartott a Kós Károly Általános Iskolai tanulóinak, majd pihenéskép a másik robot interaktív mesét mondott. Mentor1 videót készített az eseményről. A nyelvszakos tanárok hangfelvételt készíttettek a humanoid robotok számára hét különböző nyelven. A tanulók végezték a konvertálást és programozást. Cél a nyolcadikosok tanulók üdvözlése szóbeli felvételi vizsgán. Tanárjelölteknek tartottunk bemutatót arról, hogyan lehetne a robotokat használni informatika és angol órákon. Fogadóórán a szülők látták a robotokat, a Logo robotokkal és a 3D nyomtatással együtt. A kerületi általános iskolai nyelvi versenyre érkező tanulóknak és tanaráiknak mutatkoztak be a humanoid robotok. Francia órán a daltanulás során táncolt a robot.

A pályázat megvalósítása során fejlődött a tanulók kreativitása, alkotó munka iránti igényességük, logikai, térbeli, vizuális matematikai készségeik. A diákok tapasztalták, hogy az érdeklődést felkeltő, szemléletformáló robotokkal játékos formában is lehet tanulni és programozni. A tanulók partnerekkel való együttműködése, csapatmunkájuk eredményessége szemléletük és szociális kompetenciáik fejlődését eredményezte.

A robotok minden alkalommal vidámságot, mosolyt csaltak az érdeklődőkből és gondolatokat, vitákat indítottak el a digitális társadalom jövőjéről. A gimnázium hagyományainak frissítése, jövőjének tervezése, a tehetséges emberek kitartó munkájának gyümölcse. Az önképzőkör munkája a következő tanévben folytatódik.