2017_09_06_001
2017_09_06_002
2017_09_06_003
2017_09_06_004
2017_09_06_005
2017_09_06_006
2017_09_06_007
2017_09_06_008
2017_09_06_009
2017_09_06_010
2017_09_06_011
2017_09_06_012
2017_09_06_013
2017_09_06_014
2017_09_06_015
2017_09_06_016

 

Fodor Andrea

Interaktív oktatás - oktatási játékok és új technológiák alkalmazása a tanulók motiváltságának növelése érdekében

 

A Kispesti Deák Ferenc Gimnázium Öveges laborjának szokásos szeptemberi szakmai napja idén egy interaktív oktatásról szóló előadással és műhelymunkával egészült ki, amelyen számos, az oktatásban jól használható programot és internetes felületet ismerhettek meg a résztvevők. Összemérhették tudásukat Norvégiáról egy Kahoot! játék segítségével, majd pedig mindenki elkészíthette a saját kvízjátékát.

A kerület általános iskoláinak többsége képviseltette magát a rendezvényen, 11 intézményből összesen 27-en vettek részt.
A foglalkozás alapját az Erasmus+ program Interaktív oktatás - oktatási játékok és új technológiák alkalmazása a tanulók motiváltságának növelése érdekében című képzése adta, amely idén nyáron került megrendezésre Oslóban. Az egy hetes továbbképzésen különböző interaktív oktatási módszereket ismerhettünk meg, megvitattuk tanórai alkalmazásuk előnyeit és hátrányait, valamint számos példát láthattunk jó gyakorlatokra.

Az interaktív oktatási módszerek sikeresen kiegészíthetik a hagyományos megközelítéseket, alkalmazásukkal változatosabb és érdekesebb tanítási órák alakíthatók ki és még hatékonyabbá teszik a meglévő IKT eszközök használatát. A diákok játékok iránti affinitását felhasználva segítik felkelteni az érdeklődésüket, hatékony tanulási-tanítási környezetet teremtve biztosítják a diákok motivációját, figyelmük fenntartását, valamint hozzájárulnánk a digitális kompetenciájuk fejlesztéséhez.