|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Erkel és kora projekthetek a Deák Gimnáziumban (2010. május 25 - június 15.) Erkel és kora projekthetek összefoglaló A tanév utolsó 3 hetében Erkel Ferenc születésének 200. évfordulójára emlékezve a TÁMOP 3.1.4 pályázat keretében projektheteket tartott a Deák Ferenc Gimnázium. Minden délben szerveztünk ’Ki nyer ma?’ vetélkedőt, feltettük ’ A nap kérdését’ illetve meghallgattuk ’A nap zenéjét’. A sokszínű programok keretében többek között internetes feladatlapot oldottak meg a diákok, ellátogattunk Erkel Ferenc sírjához, vezetésen vettünk részt az Operaházban, megnéztük az Erkel Ferenc életéről készült filmet, fordító versenyt rendeztünk, a fővárosban felkutattuk Erkel életének nevezetes állomásait. A diákok által készített tablókból, díszletekből, fotóképregényekből kiállítást szerveztünk. Az osztályok ivónóta-éneklő versenyen mérhették össze tudásukat. Jelentős esemény volt az iskola életében, hogy a kertünkben lévő hatalmas fák árnyékában, nagyon hangulatos környezetben az Operaházy borlovagok színvonalas előadását élvezhettük. A projekt zárásaként Gyulára, Erkel Ferenc szülővárosába kirándult több osztály, ahol kooperatív feladatok megoldásával emlékeztünk az évfordulóra. A versenyeken győztes osztályok az évzárón, június 24-án vehették át jutalmukat. Ezzel a programmal véget ért a TÁMOP 3.1.4 kompetencia alapú oktatás bevezetését szolgáló pályázat, melynek keretében többek között bevezettünk új tanulásszervezési eljárásokat: két témahetet, és 2 projekthetet szerveztünk, megvalósítottuk a második félévtől a tantárgytömbösítést, a moduláris oktatást, az órák több mint 25%-ban digitális eszközök segítségével oktattunk. Jó gyakorlatokat dolgoztunk ki és vettünk át más intézménytől. A programba bevont pedagógusok 120 órás továbbképzésen vettek részt. A pályázat alapvető célja volt a sikeres munkaerő-piaci alkalmazkodáshoz szükséges, az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek fejlesztése és a kompetencia alapú oktatás elterjesztése a magyar közoktatási rendszerben, ami hozzájárul a foglalkoztatási helyzet javításához. Ennek érdekében a pályázat a kompetencia alapú oktatás módszertanának és eszközeinek széleskörű elterjesztését célozta meg, a pedagógusok módszertani kultúrájának korszerűsítését, a tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztését és megerősítését.
|