erkel (1)
erkel (10)
erkel (11)
erkel (12)
erkel (13)
erkel (14)
erkel (15)
erkel (16)
erkel (17)
erkel (18)
erkel (19)
erkel (2)
erkel (20)
erkel (21)
erkel (22)
erkel (3)
erkel (4)
erkel (5)
erkel (6)
erkel (7)
erkel (8)
erkel (9)
erkel

Erkel és kora projekthetek a Deák Gimnáziumban (2010. május 25 - június 15.)

Erkel és kora projekthetek összefoglaló

A tanév utolsó 3 hetében Erkel Ferenc születésének 200. évfordulójára emlékezve a TÁMOP 3.1.4 pályázat keretében projektheteket tartott a Deák Ferenc Gimnázium. Minden délben szerveztünk ’Ki nyer ma?’ vetélkedőt, feltettük ’ A nap kérdését’ illetve meghallgattuk  ’A nap zenéjét’. A sokszínű programok keretében többek között internetes feladatlapot oldottak meg a diákok, ellátogattunk Erkel Ferenc sírjához, vezetésen vettünk részt az Operaházban, megnéztük az Erkel Ferenc életéről készült filmet, fordító versenyt rendeztünk, a fővárosban felkutattuk Erkel életének nevezetes állomásait.  A diákok által készített tablókból, díszletekből,  fotóképregényekből  kiállítást szerveztünk.  Az osztályok ivónóta-éneklő versenyen mérhették össze tudásukat. Jelentős esemény volt az iskola életében, hogy a kertünkben lévő hatalmas fák árnyékában, nagyon hangulatos környezetben az Operaházy borlovagok színvonalas előadását élvezhettük. A projekt zárásaként Gyulára, Erkel Ferenc szülővárosába kirándult több osztály, ahol kooperatív feladatok megoldásával emlékeztünk az évfordulóra. A versenyeken győztes osztályok az évzárón, június 24-án vehették át jutalmukat.

Ezzel a programmal véget ért a TÁMOP 3.1.4 kompetencia alapú oktatás bevezetését szolgáló pályázat, melynek keretében többek között bevezettünk új tanulásszervezési eljárásokat: két témahetet, és 2 projekthetet szerveztünk, megvalósítottuk  a második félévtől a tantárgytömbösítést, a moduláris oktatást, az órák több mint 25%-ban digitális eszközök segítségével oktattunk. Jó gyakorlatokat dolgoztunk ki és vettünk át más intézménytől. A programba bevont pedagógusok 120 órás továbbképzésen vettek részt.

A pályázat alapvető célja volt a sikeres munkaerő-piaci alkalmazkodáshoz szükséges, az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek fejlesztése és a kompetencia alapú oktatás elterjesztése a magyar közoktatási rendszerben, ami hozzájárul a foglalkoztatási helyzet javításához. Ennek érdekében a pályázat a kompetencia alapú oktatás módszertanának és eszközeinek széleskörű elterjesztését célozta meg, a pedagógusok módszertani kultúrájának korszerűsítését, a tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztését és megerősítését.

Részletes program